parki krajobrazowe w okolicach Ciechanowa

Baza wyszukanych haseł

Mały człowiek i ekran

Temat: Turystyka - wycieczki, rajdy po okolicach
Tak na szybko:
Okolice odcinka kolejowego Mława - Działdowo - Nidzica - Olsztynek. Można też próbować na pd. od Ciechanowa, ale myśle że ciekawsze są tereny dawnego pogranicza i południowych Mazur. Na dokładkę Lidzbark Welski i Brodnica. Można tam chyba dojechać z przesiadką w Działdowie.
Co do atrakcji:
w bespośrednim sąsiedztwie Ciechanowa: Opinogóra, Gołotczyzna, Krasne;
Mława: Muzeum Ziemi Zawkrzeńskiej, wały graniczne w okolicy Iłowa;
Działdowo: zamek, średniowieczna starówka, w zasięgu rowerzysty Pole Grunwaldzkie;
Nidzica: zamek, pozostałości murów miejskich i w ogóle miasto, źródła rzeki Łyny (superatrakcja przyrodnicza);
Olsztynek: skansen, trochę różnych zabytków, ratusz z tannenberskimi lwami;
Lidzbark: miasteczko, Lidzbarsko-Górznieński Park Krajobrazowy z przełomem Brynicy i uroczym miasteczkiem Górznem, Welski Park Krajobrazowy z przełomem rzeki Wel;
Brodnica: zabytkowa część miasta + pozostałości zamku.

To tylko niewielka część tych wszystkich miejsc, do których ze stacji PKP jest naprawdę niedaleko. Nie wspomniałem tu nic o zabytkowych kościołach czy ciekawostkach archeologicznych, których też w tamtych (i naszych) okolicach dużo.

Co do szczegółów - polecam Google i wiele innych serwisów o tematyce turystycznej oraz portal KOBiDZ z jego katalogami
( www.kobidz.pl )
Pozdrawiam i życzę udanego "długiego weekendu".

P.S. Nie wydaje mi się aby 30 km to było za dużo dla rowerzysty, właściwie na krótsze dystanse nie opłaca się ruszać ;-). Nawet ci "niedzielni" bez problemów radzą sobie z odcinkami 40-kilometrowymi.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,557,59018985,59018985,Turystyka_wycieczki_rajdy_po_okolicach.html



Temat: 52% Ursynowian - ZA TUNELEM!!!
Zebonko. Nikt z nas nie zamierza cię przekonywać. Możemy natomiast podyskutować na fakty.
Ty w swoim pierwszym postcie napisałas:
"Przeciez to jest zupelnie nieprawda. Gdybyscie dokladnie przeczytali wyniki
badan obopu to wiedzielibyscie, ze tylko troche ponad 42% mieszkancow Ursynowa
poparlo budowe tej trasy. Reszta to byli ludzie nie majacy zdania albo
zgadzajacy sie na tya trase tylko pod pewnymi warunkami. Tak naprawde poparlo
ja tylko ponad 36% ankietowanych. Ludzie kochani, nauczczie sie czytac
sondaze!!!"
Zauważ, że podajesz dwie liczby - poparło 42%, a tak naprawdę 36%. Poparło 52,5% co wyraźnie wynika z oficjalnych danych. Poparcie pod warunkiem też oznacza poparcie trasy.
My podając wszelkie dane opieramy się na oficjalnych danych, ogłaszanych gdzieś i mające swoje oparcie w oficjalnych dokumentach. Nie umieszczamy czegoś na zasadzie - wydaje mi się.

Każdy projekt trasy opiera się też na badaniach robionych przez specjalistów.
Są naukowe sposoby na obliczenie i przewidzenie ruchu samochodowego na 20 lat naprzód. Jeśli twierdzisz, że w to nie wierzysz, to powinnas też podać jakieś przykłady na to, kiedy podawane dane okazały się nieprawdziwe lub pokazać inne wiarygodne dane.
Co do przewidywania ruchu na najbliższe lata, to radzę ci zapoznać się z niniejszym opracowaniem. Jest do plik w formacie Power Point i niestety trochę czasu może zając, nim się ściągnie.
Oczywiście znów możesz napisać, ze nie wierzysz w to. A ja ci napiszę, ze wierzyć można w Boga lub wiernośc żony. To są dane robione przez specjalistów naukowców i ty nie masz prawa tego podważać.
Na jednym z pierwszych slajdów zobaczysz mapkę z zaznaczoną trasa nr 50. I zauważysz, że projekt przewiduje własnie wykorzystanie tej trasy dla ruchu tranzytowego TIR. Trasa nr 50 to prawdziwy ring okrążający Warszawę w odległosci 40-60 km. Przebiega w pobliżu miast: Sochaczedw, Grójec, Góra kalwaria, Mińsk Maz., Ostrów Maz., Ciechanów, Płońsk, Sochaczew. Po całkowitej modernizacji każde z tych miast będzie mieć obwodnicę.
Modernizacja odcinak z Sochaczewa do Mińska ma być gotowa do 2007 roku.

Obecne dane natężenia ruchu TIR wschód zachód mówią o 180 samochodów na godzinę w obie strony. Czyli statystycznie jeden TIR od drugiego jedzie w odległości około 900 metrów. To niewielki ruch i nie ma zupełnie sensu wydawać miliardy złotych z naszych podatków po to, by rosyjskie TIR-y miały wygodnie.
Jak pokazują obecne przykłady, gdzie otwarto już odcinki A2, to ruch na nich jest minimalny. Wszystkie TIR-y jadą i tak bezpłatną trasą, która zawsze musi być obok autostrady. Tak samo byloby na A2 w okolicach Góry Kalwarii.
Trasa nr 50 po modernizacji uzyska taką samą, a nawet lepszą klasę niż wszystkie drogi głowne w Polsce - np. Warszawa-Gdańsk i po zbudowaniu płatnej A2, TIR-y będą jeździć bezpłatną i wygodną 50-tką.

Czy TIR-y wybiorą trasę nr 50, czy przejazd przez Warszawę?
Jest taki znak drogowy: na białym tle czarna ciezarówka i czerwony okrag dookoła. Postawienie tego znaku plus rogatki w Konotopach i Koniku Nowym plus karanie mandatami i zawracanie TIR, które "zapomniały" wjechać na 50-tkę, skutecznie zablokuje ruch tranzytowy przez miasto.
Nawet gdyby nie było takich ograniczeń, to TIR-y i tak by wybrały trase nr 50, bo za darmo. Sam rachunek ekonomiczny już wystarczy, by żaden TIR nie wjechał do stolicy.

Ale oczywiście wszyscy mamy świadomośc tego, że za kilkanaście lat trasa nr 50 może okazać się niedrożna. Dlatego projekt przewiduje poprowadzenie w okolicach Góry Kalwarii autostrady. Tyle, że nie wcześniej jak w 2014 roku.
My jesteśmy jednak za tym, by autostradę w tym rejonie odsunąc dalej na południe tak, by całkowicie ominęła Mazowiecki Park Krajobrazowy. W obecnych planach Ekostrady (do których link ci podesłaliśmy i z którym się zapewne zapoznałas) widać wyraźnie, że gdyby obecnie budowano A2 w okolicach Góry Kalwarii, to przecięłaby ona Mazowiecki Park Krajobrazowy w okolicach najdzikszych i najpiękniejszych. Radzę ci zapoznac się z wątkiem "Chrońmy mokradła".
Zauwazyłas też zapewne,że w projekcie Ekostrady przewiduje się trasę szybkiego ruchu na Ursynowie.
Mam pytanie: wolisz mieć trasę szybkiego ruchu w tunelu, czy po wierzchu?

To wszystko co mam ci do napisania. Jeśli nadal twierdzisz, że po obwodnicy przejdzie cały tranzyt, to ja już nie wiem jak ci wytłumaczyć. Napisz może na jakiej podstawie tak sądzisz (mimo zaprezentowanych dowodów i opracowań, że tak nie będzie). Jeśli tylko na podstawie własnych przemyśleń, to w zasadzie nie mamy juz co dyskutować na ten temat.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23704,16273070,16273070,52_Ursynowian_ZA_TUNELEM_.html


Temat: Kochajmy ludzi tak szybko odchodzą
E. Klemens w wikipedii
Edward Klemens (ur. 9 września 1939 w Warszawie, zm. 21 marca 2006 w Lidzbarku
Welskim) - wybitny historyk, kronikarz, publicysta, nauczyciel oraz badacz
polskości Prus Zachodnich. Od najmłodszych lat związany z Ciechanowem, tu
skończył szkołę podstawową i średnią. Ukończył studia historyczne w Katolickim
Uniwersytecie Lubelskim i Uniwersytecie Warszawskim – 1965 rok. Magister
historii. Absolwent Podyplomowego Studium Organizacji i Zarządzania Oświatą –
1979 rok. W 1967 roku ożenił się z pochodzącą z Ciechanowa Marią Wojtanis.

Pracę swoją zaczął w Knysznie (byłe województwo białostockie) w 1965 roku. W
miejskiej szkole był nauczycielem historii. Później pełnił funkcję kierownika
Powiatowego Domu Kultury w Pasłęku. Do Lidzbarka Welskiego Edward Klemens
przybył w 1968 roku. Najpierw pracował jako nauczyciel w Szkole Podstawowej nr
2 i Liceum dla Pracujących w Lidzbarku – filia LO w Działdowie. W latach 1969-
1975 będąc nauczycielem pełnił obowiązki kierownika Powiatowego Ośrodka
Metodycznego i wizytatora szkół w Wydziale Oświaty i Kultury w Działdowie.

W 1975 roku Edward Klemens razem z Józefem Mastalerz zorganizował pierwsze w
Lidzbarku samodzielne Liceum Ogólnokształcącego dla młodzieży. Od 1975-1981
roku pełnił obowiązki zastępcy dyrektora Zbiorczej Szkoły Gminnej w Lidzbarku,
do spraw LO Młodzieżowego i LO dla Pracujących. W 1977 roku Edward Klemens był
pomysłodawcą i organizatorem pierwszych Dni Lidzbarka. W latach 1981-1992 był
dyrektorem LO Młodzieżowego i LO dla Pracujących w Lidzbarku. W 1975 roku
Kurator Oświaty i Wychowania w Ciechanowie nadał mu tytuł profesora szkoły
średniej. Był założycielem w 1976 roku Towarzystwa Miłośników Lidzbarka. Od
powstania do 1999 roku Edward Klemens pełnił funkcję prezesa Towarzystwa.
Organizator w 1980 roku izby muzealnej, poświęconej dziejom Lidzbarka i okolic.
Radny Rad Narodowych i członek Frontu jedności Narodu i PZPR. Od 1990 roku
bezpartyjny. W latach 1980-1986 z jego inicjatywy ufundowano wiele pomników i
tablic pamiątkowych w gminie oświęconych ofiarom zbrodni hitlerowskich, królowi
Władysławowi Jagielle i Juliuszowi Kraziewiczowi. W połowie lat 80-tych
opracował dokumentację historyczną przyszłego Górznieńsko-Lidzbarskiego Parku
Krajobrazowego. Od 1991 roku członek Rady Społeczno-Naukowej Górznieńsko-
Lidzbarskiego Parku Krajobrazowego. W 1996 roku został powołany na stanowisko
dyrektora zaocznych szkół prywatnych w Lidzbarku. Autor siedmiotomowej kroniki
Miasta i Gminy Lidzbark.

Za działalność zawodową i społeczną Edward Klemens otrzymał m.in. Odznakę
Honorową Zasłużonym dla Warmii i Mazur – 1972 r., Odznakę Honorową TKKF – 1978
r., Złotą Odznakę OHP – 1978 r., Odznakę Honorową Za Zasługi Dla Województwa
Ciechanowskiego – 1979 r., Złoty Krzyż Zasługi – 1979 ., Nagrodę Ministra
Kultury i Sztuki – 1981r., Medal Komisji Edukacji Narodowej – 1982 r., Odznakę
Honorową Zasłużony Działacz Kultury – 1983r., Złoty Medal Opiekuna Miejsc
Pamięci Narodowej – 1985 r., Odznakę Honorową Za Zasługi Dla Kółek Rolniczych –
1987 r., Złoty Medal Za Zasługi Dla Pożarnictwa – 1988 r., Krzyż Kawalerski
Orderu Odrodzenia Polski – 1989 r., Medal Wojewody Ciechanowskiego za wybitne
osiągnięcia w rozwoju kultury województwa ciechanowskiego – 1995., laureat
Ogólnopolskiego Konkursu im. Zygmunta Glogera]] w dziedzinie upowszechniania
kultury staropolskiej i ludowej – 1995 r., trzy Nagrody Ministra Oświaty i
Wychowania – 1975 r., 1984 r., 1985 r., cztery Nagrody Wojewody
Ciechanowskiego – 1977 r., 1981 r., 1985 r., 1995 r. Nagrodę Ministra Edukacji
Narodowej – 1996 r.,oraz wiele nagród oświatowych i regionalnych ministrów
oświaty oraz kultury i sztuki.

Jest autorem książek historycznych: Lidzbark Welski. Z dziejów miasta i
okolic", Olsztyn 1976 r., "Lidzbark Welski. Informator turystyczny", Olsztyn
1978 r., Z działalności OSP w Lidzbarku Welskim (1889-1983), Ciechanów 1985 r.,
Lidzbark Welski. Z dziejów miasta i gminy", Warszawa 1992 r., "Lidzbark. Karty
z dziejów miasta", Laskowice Pomorskie 1993 r., "Górzno. Szkic z dziejów miasta
i okolic", Ciechanów 1995 r., "110 lat Ochotniczej Straży Pożarnej i 75 lat
Orkiestry Dętej OSP w Lidzbarku", Lidzbark-Żuromin 1999 r., 700-lecie Lidzbarka
Welskiego. Księga Pamiątkowa 1301-2001", Iława 2001 r.

Jest współautorem publikacji: "Górznieńsko-Lidzbarski Park Krajobrazowy", Toruń
1995 r., "Parafia pod wezwaniem Świętego Wojciecha w Lidzbarku. Szkic z dziejów
parafii na tle kościołów parafialnych w gminie i dekanacie Lidzbark", Lidzbark-
Żuromin 1997 r., "Górznieńsko-Lidzbarski Park Krajobrazowy", Mapa wraz z opisem
historyczno-turystycznym miejscowości, Toruń 1997 r., "30 lat Liceum
Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Lidzbarku", Lidzbark-
Żuromin 2005r. Długoletni współpracownik Tygodnika Ciechanowskiego, na łamach
którego opublikował dziesiątki artykułów o dziejach Lidzbarka i okolic. W
ostatnich miesiącach życia współpracował z Naszą Gazetą Lidzbarską, tygodnikiem
Gazety Olsztyńskiej.

Źródło: "pl.wikipedia.org/wiki/Edward_Klemens"

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16442,38928177,38928177,Kochajmy_ludzi_tak_szybko_odchodza.html